Descriere
Tehnica cuțitului, ulei pe pânză, ramă groasă, albă, cu paspartuu din plastic.
515 €
Dimensiuni: 70 x 60 cm
Sold Out
Tehnica cuțitului, ulei pe pânză, ramă groasă, albă, cu paspartuu din plastic.
MARY NICULAE (București, România), licențiată în Drept și specializată în Strategy, Negociation & Business Decision, Business Organisation and Leadership, prin MBA, TIFFIN UNIVERSITY, USA, descoperă pictura la 40+, ca un proces natural, de autocunoaștere.
A fost descoperită de pictorul Mihai Bogdan Radu, alături de care și-a exersat tehnica în cuțit și ulei.
“O cunosc pe Mary din perioada mea florală, iar după un an de la prima întâlnire, ajungem să lucrăm împreună în atelierul meu. Din prima lecție de pictură mi-am dat seama și mi-a dat impresia, siguranța că relația ei cu pânza avea să fie una specială. Dacă ar fi să cuprind în câteva cuvinte chintesența lucrărilor sale din ultima perioadă, aș spune că impetuozitatea sa cromatică se revarsă asupra formei și o subjugă pe neștiute, prin forța culorii. E prima oară când scriu un text pentru cineva și sunt foarte mandru că pot să fac asta pentru Mary. Îi doresc să nu se abată de la calea luminoasă a afirmării prin talent și să fie călăuzită în continuare de forța culorii, pe care lucrările ei o dezvăluie în fiecare clipă ochilor privitorului, cu o franchețe debordantă. În multe lucrări mă regăsesc pe mine (influența mea), dar totodată o văd pe Mary, văd tușa ei care, deja, pentru mine, este inconfundabilă și îmi amintesc cum eram eu fascinat de Maestrul Corneliu Brudașcu, iar aflându-mă aici și, știind că Mary este fascinată de lucrările mele, retrăiesc un sentiment plăcut” – Bogdan Mihai Radu, artist, Metanoia, noiembrie 2018, Biblioteca Națională a României
După succesul expoziției personale METANOIA, noiembrie 2018, București, Biblioteca Națională a României, se lansează, alături de specialiști în artă, în promovarea artei românești contemporane, în special cea a tinerilor foarte talentați.
Este inițiatoarea conceptului “self expression, no depression”, lansat în cadrul Conferinței Eurepene pentru sănătate mintală, mai 2019, un concept care urmărește promovarea artei, sub toate formele ei, în scop și efect terapeutic.
“arta, pentru mine, este un mod de exprimare,
ea nu este terapie, însă procesul de expresie, în sine,
este terapeutic.”
Expoziția personală de pictură, VERDE VERTICAL, mai 2019, București, organizată în cadrul CLIMA 2019 – World Congress & Exibition, a configurat un exercițiu de verticalitate în dublă dimensiune: dimensiunea fizică, care îndeamnă la dezvoltarea urbană verticalizată, pentru protecția și grija pe care trebuie să o acordăm mediului înconjurator; cealaltă dimensiune, dimensiunea spirituală, ne așează într-un “exercițiu de verticalitate, de intrare în starea de permanență a Sinelui” (ref. părintele Arsenie Papacioc). În consecință, parcurgând exerciții de verticalitate, în mod repetat, vom reface conștient conexiunea matricială cu Sinele Superior; exercițiile de verticalitate ne scot din starea omului – programat, a omului – limitat și ne investesc cu spirit liber.
Privește pictura ca un soi de prelungire a personalității sale și consideră că așa va ramâne.
“Pictez pentru liniște, până acolo unde se pierde complet legătura cu zgomotul cotidian și rămâne doar atingerea simțurilor, absorbîndu-se într-o vibrație puternică. Simt că se creează o dinamică complicată, pe care, uneori, nici eu nu o înțeleg. Pictez flori cu pasiune. În ele găsesc perfecta simetrie, perfecțiunea formelor, acolo găsesc realitatea divină. Abstractul, o altă temă în preocupările mele, imi dă voie să îmi imaginez detaliile, însă, în mod articulat, mă conduce tot către subiecte din natură, mai ales către diverse forme de peisaj.”